Kayıt OlAnasayfaSSSAramaGiriş yap

Paylaş | 
 

 Global Operations

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
gNcTuRk
Yönetici
Yönetici
avatar

<b>Mesaj Sayısı</b> <b>Mesaj Sayısı</b> : 281
<b>Yaş</b><hr> Yaş<hr> : 23
<b>Şehir</b> Şehir : Burgaz
<b>Meslek</b> Meslek : WebMaster-Blogger
Şok

MesajKonu: Global Operations   Perş. 2 Tem. - 10:24:25



Tek
başına çalışan (CS gibi bir Mod değil yani), takım temelli ve LithTech
2.5 grafik motorunun oldukça geliştirilmiş haliyle kullanıldığı FPS
türü bir action oyunu. Global Ops her ne kadar 24 kişiye kadar
desteklenen bir multiplayer oyunu olarak tasarlansa da, bilgisayar
kontrollü (AI) takım arkadaşları ve düşmanların olacağı single player
oyunlar da oynanabiliyor.

Görevler ve Takımlar


Global
Ops'ta görevler, bu tip görevlerin gerçek hayatta da olduğu gibi
dünyanın 16 farklı mekanında geçiyor; Kuzey İrlanda, Çeçenistan, Peru,
Meksika, Kanada, Sri Lanka, İspanya, Uganda, Antarktika, Japonya, Güney
Çin Denizi, Kolombiya, Lübnan, İngiltere, Afganistan ve ABD. Buralarda
yine CS'de olduğu gibi karşı karşıya gelen düşman gruplar oluyor;
counter terrorist'ler, terrorist'ler, asi gruplar, gerilla güçleri
vb... Burada da toplam 32 farklı grup söz konusu (CS'de toplam 8
olduğunu hatırlayın)... 32 farklı grup ise oyunda toplam 192 değişik
oyuncu modellemesi anlamına geliyor (32 * 6).

Evet, oyunda 16
farklı görev alanı olduğunu söyledik, bu da gerek single player'da
gerekse multi'de 16 farklı görev anlamına geliyor. Görevler ise gerçek
hayatta yaşanmış olayları esas alarak hazırlanıyor. Keza görevlerde yer
alan oyuncu modelleri de öyle. Örneğin İspanya görevinde bir taraf
Counter Terrorist olurken diğer taraf Bask Gerillalarını oynuyor.
Peru'da bir takım Peru Özel Kuvvetleri iken diğer taraf asi güçler...
Her görevin elbette bir amacı var, ve bunlar da oldukça tanıdık; bomba
etkisizleştirme, kurtarma operasyonları, süikastler, bombalama/sabotaj,
VIP koruma ve bölgeyi kontrol altına alma/koruma görevleri. Sadece
çatışma isteyenler için sonuncusu çok keyifli olacak gibi

Ancak
işin güzel yanından daha bahsetmedik, o da içinde yer olacağınız grupta
alacağınız görev. CS'nin aksine Global Ops'ta bir uzmanlık alanınız
olacak. Takımdaki her oyuncu 7 farklı uzlanlık alanından birini
seçecek; Reconnaissance (gözcü, izci, öncü; her ne derseniz), Commando,
Medic, Heavy Gunner (ağır silah uzmanı), Sniper, Demolitions (patlayıcı
uzmanı) ve Intelligence Officer (takımın beyni). Bunların detayına ve
silah konusuna birazdan gireceğiz...

Her bir uzmanlık alanının
kullandığı, yani üzerinde uzman olacak şekilde eğitildiği bazı silahlar
var ve oyuncu görev sırasında kendi uzmanlık alanına giren silahları
satın alabiliyor. Ancak bu diğer silahları kullanamaz anlamına da
gelmiyor. Aldığı temel askeri eğitim sayesinde cephanesi bittiğinde
bulacağı başka bir silahı kullanabiliyor. Fakat bu silah için cephane
satın alması diye birşey söz konusu değil, yani savaş alanında bulacağı
cephane dışında yeni cephane alamıyor. Ayrıca bu silahın kullanımında
uzmanı olanlar kadar başarılı da olamıyor. Örneğin bir ağır silah
uzmanı sniper tüfeği ile bir sniper kadar başarılı olamıyor, çünkü bu
konudaki eğitimi yetersiz. Kısacası herkes her silahı kullanabiliyor
fakat uzmanı olmadıkları silahları uzmanları kadar iyi kullanma
şansları yok.
Silahlar ve diğer eşyalar

Oyunda toplam 32 farklı silah var. Bunlar yine CS'den de hatırlayacağınız gibi farklı kategorilerde:

7 (veya 8 ) handgun (tabanca)


Colt Anaconda
IMI Desert Eagle
Glock 18
Para P14
Sig 2340
HK USP45
Beretta 92F

4 shotgun

Benelli M1
Remington 870
SPAS15
USAS12

6 sub-machine gun

FN P90
HK MP5/10
HK UMP45
IMI Micro Uzi
Beretta 12s
HK MP5KPDW

6 assault rifle

AK 47
HK G36
HK G11
Sig 550
FN FAL
Colt M4 Carbine

4 machine gun

HK 21E
Stoner 96
M249 SAW
M240G

4 sniper rifle

Dragunov SVD
HK PSG1
Remington 700
AW50

Özel Silahlar

Grenade Launcher
L.A.W.

Eşyalar da CS'den daha fazla sayıda ve çeşitte:

Armor (zırh)

Night Vision (gece görüş)

Thermal Vision (termal görüş, yani vücut gibi ısı yayan nesneleri farklı renklerde gösteren sistem)

Binocular (dürbünler)

Medical Kit (ilk yardım çantası, keşke CS'de de olsaydı)

Knife (bıçak)

Demo Pack (patlayıcı paketi)

Özel el bombaları (Flash, Smoke ve HE - high explosive, vb)

Parça tesirli el bombası

Eşyaların çoğu CS'de de olsaydı dedirten türden
Bir
de bu silah ve eşyaları haritada ortalık yerlerde bulacağınızı
düşünmeyin, aynı CS'deki gibi silah ve eşyalarınızı görev başında para
verip almanız gerekiyor veya oyun sırasında ölmüş bir oyuncudan.

Uzmanlık Alanları

Oyunu
CS'den ayıran en temel yanlardan biri her oyuncunun farklı uzmanlık
alanında olacağı ve bu alandaki farklı görevleri üstleneceği. İşte
Uzmanlık alanları;

Sniper

Görev: Uzun mesafeli saldırı tehtidi. Hızlı fakat zayıf korumalı.
Özel
yetenekler: Silahındaki güçlü dürbün sayesinde çok uzak mesafelerden
hedefe nişan alabiliyor. Diğer uzmanlıklara göre daha hızlı hareket
edebiliyor ve daha kesin ve keskin nişan/atış yapabiliyor.
Primary (temel) Weapon: Sniper Rifle'lar
Secondary (ikinci) Weapon: yok
Sidearm (yan silah): Tabancalar
El bombası: Var
İlk Ekipman: Yok
Hız: Hızlı
Zırh: Sadece hafif (Light)

Demolitions Expert (patlayıcı uzmanı)

Görev: Temelde savunmaya yönelik bir görev. Patlayıcıları bulma, yerleştirme ve etkisiz hale getirme konularında uzman.
Özel
yetenekler: Sadece kendinde bulunan bir radar ile görev alanındaki
patlayıcılar hakkında bilgi ediniyor. Eğer bulunduğu noktaya yakın bir
yerde patlayıcı varsa bunu radarda görebiliyor. yeterli süresi varsa
bulduğu herhangi bir patlayıcıyı etkisiz hale getirebiliyor. Grenade
Launcher kullanarak elbombası fırlatabiliyor. Bu sayede diğer uzmanlık
alanlarına göre daha uzak mesafelere daha hızlı elbombası
fırlatabiliyor.
Primary (temel) silah: Grenade Launcher
Secondary (ikinci) silah: Shotgun'lar
Sidearm (yan silah): Tabancalar
El bombası: Bir'den fazla
İlk Ekipman: Patlayıcılar (Explosives)
Hız: Hızlı-Orta (zırha göre)
Zırh: Hafif (Light) veya Orta (Medium)

Heavy Gunner (ağır silah uzmanı)

Görev:
Yavaş fakat vurucu. Temel silahı bir ağır makinalı tüfek olan Heavy
Gunner silahı sayesinde kısa ve orta mesafeli çatışmalarda etkili
olmasını sağlıyor. Ayrıca silahın vurucu gücü rahatlıkla birçok
malzemeyi parçalayabiliyor veya delebiliyor.
Özel yetenekler: İkinci silah olarak kullandığı shotgun saldırı sırasında yakın mesafede etkin rol almasını sağlıyor.
Primary (temel) silah: Machine gun'lar (ağır makinalılar)
Secondary (ikinci) silah: Shotgun'lar
Sidearm (yan silah): Tabancalar
El bombası: Bir'den fazla
İlk Ekipman: yok
Hız: Orta-Yavaş (zırha göre)
Zırh: Orta (Medium) veya Ağır (Heavy)

Commando

Görev: Orta menzilli saldırı gücü. Güçlü saldırı tüfekleri (assault rifle'lar) kullanıyorlar.
Özel
yetenekler: İkinci silah seçenekleri savaş sırasındaki yeteneklerini
arttırıyor. Özel silah olarak L.A.W. kullanıyorlar (kullan ve at türü
roketatar)
Primary (temel) silah: Assault Rifle'lar
Secondary (ikinci) silah: Sub Machine Gun'lar veya Shotgun'lar
Sidearm (yan silah): Tabancalar
El bombası: Bir'den fazla
İlk Ekipman: yok
Özel Silah: L.A.W.
Hız: Orta-Yavaş (zırha göre)
Zırh: Orta (Medium) veya Ağır (Heavy)

Reconnaissance (Recon; gözcü, izci, öncü)

Görev:
Hızlı, hafif, yakın mesafede dövüşen saldırı gücü. Düşmanı uzak
mesafelerden görebiliyor. Ayrıca haritadaki güvenlik kameralarını
etkisiz hale getirebiliyor veya hack edip Intelligence Officer'a
görüntü göndermede kullanılmasını sağlıyor.
Özel yetenekler: Yüksek
güçte dürmün taşıyor, bu sayede düşmanı uzak mesafelerden görebiliyor.
Ayrıca termal görüş kamerası da var. Görüş açısı ise 45 derece.
Yakınındaki diğer adamlar recon'un bilgilerini paylaşabiliyorlar.
Primary (temel) silah: Sub Machine Gun'lar
Secondary (ikinci) silah: yok
Sidearm (yan silah): Tabancalar
El bombası: Bir'den fazla
İlk Ekipman:
Hız: Hızlı
Zırh: Sadece hafif (Light)

Medic (sıhhiye)

Görev: Savunma ağırlıklı bir uzmanlık. Medic kit ile takımdaki yaralıları iyileştirebiliyor.
Özel
yetenekler: Sadece Medic'te bulunan bir radar sayesinde takım
arkadaşlarının sağlık durumunu görebiliyor. Full sağlık durumundakiler
yeşil olarak görünüyor. Yaralılar ise sarıdan (hafif yaralı) kırmızıya
(ağır yaralı) kadar farklı tonlarda görünüyor. Renklerin göründüğü ikon
parladığında oyuncunun devre dışı kaldığı anlaşılıyor.
Primary (temel) silah: Sub Machine Gun'lar
Secondary (ikinci) silah: yok
Sidearm (yan silah): Tabancalar
El bombası: Evet
İlk Ekipman: yok
Özel Eşya: Medic Kit (sağlık çantası)
Hız: Hızlı-Orta (zırha göre)
Zırh: Hafif (Light) veya Orta (Medium)
[color=navy]Intelligence Officer
Sonuncu
adamımız bu tür taktik savaş oyunlarında taktiği gerçekten de hakkını
vererek kullanmayı sevenlerin çok hoşuna gidecek. Zaten gördüğünüz gibi
resmi yok, çünkü bu uzman adamımız oyunun içinde yer almıyor! Nerede
mi? Elbette yine bilgisayarının başında Şaka bir yana, adamımız geri
planda tüm operasyonu yöneten takımın beyni. Strateji oyuncularını bile
Global Ops'a çekecek bir uzmanlık alanı..!

Yaptığı iş takımdan
aldığı bilgilerle takıma taktik vermek. Olup biten her şeyi dört
monitörden oluşan bir sistemden takip ediyor (merak etmeyin
bilgisayarınıza 4 monitör takmanız gerekmiyor )

Kameralar:
Intelligence Officer erişim yetkisi olan kameralardan gelen görüntüleri
istediği herhangi bir monitörden izleyebiliyor. Ayrıca oyunda aktif
görev alan ekip elemanlarında birer portatif kamera var ve Intelligence
Officer bu kameralardan gelen görüntüleri izleyebiliyor (tabi ki
düşmanınkileri de göremiyor). Bu kameralar ekipteki adamların
omuzlarında veya kasklarında olabiliyor (uzmanlık alanına göre
değişiyor). Bunlara ek olarak Intelligence Officer üzerinde erişim
yetkisi olduğu güvenlik kameralarından da görüntü alabiliyor.

Waypoint'ler:
Intelligence Officer harita üzerinde numaralandırarak takım
elemanlarının izleyebileceği waypoint'ler tanımlayabiliyor. Aktif
görevdekiler de bu waypoint'leri radarlarında görüyorlar. Aktif
görevdekileri bir araya toplama, belli noktalara yönlendirme amacıyla
kullanılabilir.

Diğer Bilgiler: Intelligence Officer oyunun
süresi, bir sonraki asker desteği zamanı (Troop Transport Device -
aşağıya bakın), primary (öncelikli) ve secondary (ikincil) görevler
listesi gibi oyunla ilgili diğer bilgileri de görebiliyor.

Dikkat
ettiyseniz Intelligence Officer aksiyonun içinde olmamasına karşın
takımdaki en önemli görevi üstlenmiş. Bence bu iş için en ideal seçim
CS'de çok iyi olan oyuncular değil, gerçek zamanlı strateji
oyuncularıdır; tabi zamanla iyi CS'ciler iyi birer strateji oyuncusu
olacaklardır mutlaka. Zaten haritaları bilmeden Intelligence Officer
olmak da yanlış olur.

Troop Transport Device (T.T.D)

Oyundaki
güzel yanlardan biri de oyuncunun ölünce görev bitene kadar beklemek
zorunda kalmayışı. CS'ciler eğer kalan kişilerden biri "soteci" ise
bunun ne kadar ızdırap verici bir bekleyiş olduğunu iyi bilirler .
Global Ops'ta ölen oyuncu belli bir süre sonra (ayara göre 1-2 dakika
içinde) T.T.D. aracılığıyla oyuna tekrar giriyor. Bu araç bir zırhlı
personel taşıyıcı (APC) veya helikopter olabiliyor (göreve bağlı). Bu
aracın savaş alanına belli bir erişim süresi var ve oyuncu da bu sırada
silahlarını alabiliyor ve diğerleriyle iletişime geçip neler olup
bittiğini öğrenebiliyor (oyuna yeni katıldığınızı düşünün). Araç
oyuncuyu takımın başlangıç noktasına kadar götürüyor ve oyuncu da bu
noktadan itibaren oyuna dahil oluyor.

Bu özellik, yani oyuncunun
görev bitene kadar beklemeden oyuna tekrar girmesi bence çok iyi bir
yenilik. Böylece Global Ops bir death mach olmaktan çıkar ve savaşan
hangi tarafta yer alıyorsanız alın görevi başarmaya çalışmak ortak amaç
haline gelir. Tabi bunun bir diğer güzel yanı da oyuncunun her ölüşten
sonra silah ve ekipmanını tekrar satın almak zorunda oluşu. Eğer bir
takımın adamları aptalca ölüyorlarsa kısa bir süre sonra silah alacak
paraları kalmayacağından takım halinde ve planlı bir şekilde oynamayı
öğrenmek zorunda kalacaklardır. Bu arada, kazanılan para konusunda da
yine takım düşüncesi hakim, yani adam öldürünce elde ettiğiniz para
takımdaki her elemana eşit şekilde dağıtılıyor... Kısacası oyunda
hedefe ulaşmak için takım olarak hareket etmek, kişisel yeteneklerden
daha fazla ön plana alınmış (bu, CS'deki hilecilerin pek hoşuna
gitmeyecek, tek başlarına hiç şansları kalmıyor. tabi bir de bakalım bu
oyunda hile yapmak o kadar kolay olacak mı?).

Son olarak da
oyuna hazırlanabilecek mod'lardan bahsedelim. Birer Counter-Strike
fan'ı olan Barking Dog elemanları bir oyunun sürekliliğini
sağlayabilmek ve geniş bir komünite oluşturabilmenin önemini de
biliyorlar. Bunu sağlamanın en iyi yolu ise oyuna mod yapılmasını kolay
hale getirmek. Unutmayın Half-Life bu kolaylık sayesinde CS ve daha
birçok mod ile hala bu kadar popüler. Bu yüzden de Mod yapımcıları
düşünülerek bir SDK (Software Development Kit) yayınlanacak. Buradaki
hedef de elbette yeni görevler, modeller, kaplamalar ve diğer herşey
ile birlikte oyunun zenginleşerek sürekliliğinin ve popülaritesinin
artması.

Son olarak oyun içi konuşmalardan bahsetmek istiyorum.
Internette sesli chat olarak da bilinen ve telefon yerine kullandığınız
"voice over IP" özelliği oyunun en önemli teknik özelliklerinden biri.
CS'de olduğu gibi oyuncuların birbiriyle sesli iletişimi (CS'nin
aksine) bu teknolojik yenilik ile sağlanacak. Bu özellik sayesinde tüm
takım yerine etrafınızdaki bir veya birkaç kişiyle konuşmanız mümkün
olacak. Bir şey daha; konuşurken dudak hareketleri de konuşmaya uygun
hareket edecek (hadi bakalım )...




LinkLer:
rapidshare.com global_operaions.part1.exe
rapidshare.com global_operaions.part2.rar
rapidshare.com global_operaions.part3.rar
rapidshare.com global_operaions.part4.rar
rapidshare.com global_operaions.part5.rar

Rar Şifresi:
soresger2121
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://gncturk.yetkinforum.com
Aqua
Başçavuş
avatar

<b>Mesaj Sayısı</b> <b>Mesaj Sayısı</b> : 101
<b>Yaş</b><hr> Yaş<hr> : 25
<b>Şehir</b> Şehir : Ankara
<b>Meslek</b> Meslek : Öğrenci,Webmaster,Grafiker
Bravo

MesajKonu: Geri: Global Operations   Perş. 2 Tem. - 11:21:51

Sağol.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Global Operations
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Sabit,Ilan,Global bunlari normal topicden ayirmak olurmu?

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
GncTurk / Gençliğin Sesi! :: Oyun Alemi :: Oyunlarımız Burada-
Buraya geçin: