Google'ın arama trenderini takip etmeye olanak tanıyan servisi Google Insihgts'ın 2009 Türkiye sonuçları bir hayli dikkat çekici.
Uzun süre Google Insights verilerini kendisine saklayan Google, geçen senenin ortalarında bu hizmeti tüm dünyanın kullanımına açmıştı. Özellikle pazar araştırmaları için bulunmaz bir kaynak olan Google Insights ile ülkelere göre ayrıntılı arama trendleri görülebiliyor. Aynı zamanda tek bir ülkedeki internet kullanıcılarının yaptıkları aramalardan o ülkenin gündeminde ne olduğu da kolayca görülebiliyor.
Hatta alt kategorilerin seçimiyle; Emlak, Eğlence, Finans, İnternet, Sağlık, Spor gibi değişik başlıklar altında ayrıntılı raporlar elde edilebiliyor. Türkiye için henüz alt kategoriler aktif değil ama ana arama trendleri raporlanabiliyor.
Google Insights verilerine göre 1 Aralık itibarıyla 2009 yılı içerisinde en çok arama yapılan kelimeler ve sıralamaları şöyle;
En çok arananlar (Web araması)
1-Facebook
2-Mynet
3-İzle
4-Oyun
5-Oyunlar
En çok arananlar (Resim araması)
1-Güzel
2-Resimler
3-Komik
4-Kız
5-Aşk
En çok arananlar (Haber araması)
1-Milli piyango
2-Süper loto
3-Facebook
4-Kurtlar Vadisi
5-Seçim
Sonuçlara baktığımızda bu yıl Türk internet kullanıcılarının Facebook'tan çıkmadığını, güzel kızların fotoğraflarının peşinde olduğunu, piyango biletlerine ikramiye çıkıp çıkmadığına baktıklarını ve sayısal loto'yu tutturup tutturamadıklarını merak ettiklerini görüyoruz.
Siz Google'da en çok ne arıyorsunuz?